Home Historia Specyfikacja Galeria Warunki i Cennik Opinie Rezerwacja Kontakt
Specyfikacja

Zdjęcie kolorowych samochodów marki Triumph Renown


Wymiary i wagi
Typ nadwozia sedan
Liczba drzwi 4
Długość 4597 mm
Szerokość 1626 mm
Wysokość
1651 mm
Rozstaw osi
2819 mm
Prześwit
203 mm
Masa 1283-1353 kg (2828-2984 lb)

Eksploatacja
Zbiornik paliwa
68,4 litra (15 gallons)
Miska olejowa
6,82 litra (12 pints)
Skrzynia biegów
0,86 litra (1,5 pints)
Tylna oś
1,14 litra (2 pints)
Przekładnia kierownicy
S.A.E 140 E.P. gear oil
Chłodnica 10,23 litra (18 pints) - 2 zawory odpływowe
Smarowanie podwozia
smarownicą co 1000 mil (19 punktów)

co 5000 mil (12 punktów)
Ustawianie zapłonu T.d.c. statyczne
Szczelina świec zapłonowych 0,032 in
Szczelina hamulca 0,012 in
Płyn hamulcowy Lockhead (pomarańczowy)
Akumulator Lucas GTW9A 12-volt 51 amperogodzin
Żarówki świateł mijania 48 watów
Żarówki świateł pozycyjnych
6 watów
Żarówka światła cofania 24 waty
Silnik
Układ silnika / Ilość cylindrów
rzędowy / 4
Położenie silnika / ukstawienie silnika przód / podłużne
Średnica Tłoka (Kaliber)
85 mm
Skok Tłoka (Uderzenie) 92 mm
Pojemność 2088 cm3
Powierzchnia tłoka
35,2 sq.ins.
Zawory
OHV -zawory w głowicy,
wałek rozrządu w bloku silnika
Stopień sprężania
6,7:1
Moc maksymalna
68 b.h.p przy 4200 r.p.m
Moment obrotowy 147 Nm
Szybkość tłoka przy max b.h.p 2,530 ft. per min.
Gaźnik Solex dolnozaworowy
Zapłon Cewka Lucas
Świece zapłonowe 14mm Champion L10
Pompa paliwa
Mechaniczna AC
Filtr oleju Pełno-przepływowy
Przekładnia
Sprzęgło Borg & Beck s.d.p
stosunek mocy do masy 0,053 KM/kg
3-ci bieg (s/m) 4,625
2-gi bieg (s/m) 7,71
1-szy bieg 16,35
Śmigło na wale Hardy Spicer, otwarte
Podwozie
Hamulce
bębnowe (2 l.s przednie)
Średnica bębna
9 ins.
Powierzchnia tarcia 119 sq. ins.
Zawieszenie przednie Niezależne, (Coil Spring and wishbones I.F.S)
Zawieszenie tylne Półeliptyczne resory (Leaf Spring, live axle)
Amortyzatory Armstrong or Girling
Opony
Dunlop 5,75-16
Napęd na koła tylne
Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicy Marles
Promień zawracania 12,2m (40 ft)
Skręt kierownicy 2,75

W latach 50-tych Triumph Renown uważany był za samochód o bardzo dobrych osiągach. Aluminiowa karoseria osadzona na stalowej ramie byla uważana za bardzo dobre rozwiązanie konstrukcyjne. Większość kierowców zwracało uwagę aby przyspieszenie było osiągane bez zbyt dużego korzystania z dwóch niższych biegów. Triumph Renown wypadał w takich porównaniach bardzo dobrze - w osiągach od 0 do 50 m.p.h. w 16 sekund. Na trzecim biegu możemy nawet zredukować prędkość do 10 m.p.h. i samochód przyspieszy ponownie bez problemu.

   
Przyspieszenie na dwóch górnych biegach:

Na trzecim
Na drugim
10-30 m.p.h (16-48km/h) 12,0 sek. 6,4 sek.
20-40 m.p.h (32-64km/h) 11,4 sek. 7,0 sek.
30-50 m.p.h (48-80km/h) 12,2 sek. 9,7 sek.
40-60 m.p.h (64-97km/h) 15,6 sek.
50-70 m.p.h (97-112km/h) 26,4 sek.
Przyspieszenie z miejsca:
Prędkość Czas
0-30 m.p.h (48,28 km/h) 5,6 sek. (8,0 sek)
0-40 m.p.h (64,37 km/h) 9,4 sek.
0-50 m.p.h (80,47 km/h) 15,7 sek. (19,8 sek)
0-60 m.p.h (96,56 km/h) 24,3 sek. (30,0 sek)
0-70 m.p.h (112,65 km/h) 40,4 sek.

Prędkość maksymalna:

Szybkość maksymalna: 75,0 m.p.h (120 km/h)
Szybkość max. na 1 biegu: 25,0 m.p.h (40 km/h)
Szybkość max. na 2 biegu: 52,0 m.p.h (84 km/h)

Droga hamowania przy prędkości 30m.p.h (48,3km/h):
Nacisk pedału hamulca
Droga hamowania
150lb (68kg)
30,5 ft (9,3m)
100lb (45kg)
40,0 ft (12,2m)
50lb (23kg)
75,0 ft (22,9m)
25lb (11kg)
215,0 ft (65,5m)


Zużycie paliwa:

Przy prędkości
Wielkość zużycia paliwa
30 m.p.h (48km/h)
31,5 m.p.g (9 litrów/100km)
40 m.p.h  (64km/h)
20,0 m.p.g (14,1 litra/100km)
50 m.p.h (80km/h)
24,0 m.p.g (11,8 litra/100km)
60 m.p.h (97km/h)
20,5 m.p.g (13,8 litra/100km)
70 m.p.h (112km/h)
17,5 m.p.g (16,1 litra/100km)
średnie zużycie 23,9 m.p.g (11,8 litra/100km)


Zalecana prędkość na poszczególnych biegach:

Miles/h (m.p.h) Km/h (k.p.h)
na pierwszym biegu
15-25
24 - 40
na drugim biegu
46-53 74 - 85
na trzecim biegu
74 119

Korekta prędkościomierza:
Prędkościomierz (m.p.h)
Rzeczywista prędkość (m.p.h)
10 (16,09 km/h) 9,0 (14,48 km/h)
20 (32,19 km/h) 18,5 (29,77 km/h)
30 (48,28 km/h) 28,0 (45,06 km/h)
40 (64,37 km/h) 37,5 (60,35 km/h)
50 (80,47 km/h) 46,5 (74,83 km/h)
60 (96,56 km/h) 55,5 (89,32 km/h)
70 (112,65 km/h) 66,0 (106,22 km/h)














©2009-2013 Prawa autorskie do tekstów i materiałów znajdujących się na tej stronie zastrzeżone