Specyfikacja
Wymiary i wagi
|
Typ nadwozia |
sedan |
Liczba drzwi |
4 |
Długość |
4597 mm
|
Szerokość |
1626 mm
|
Wysokość
|
1651 mm
|
Rozstaw osi
|
2819 mm
|
Prześwit
|
203 mm
|
Masa |
1283-1353 kg (2828-2984 lb)
|
|
Eksploatacja |
Zbiornik paliwa
|
68,4 litra (15 gallons)
|
Miska olejowa
|
6,82 litra (12 pints)
|
Skrzynia biegów
|
0,86 litra (1,5 pints)
|
Tylna oś
|
1,14 litra (2 pints)
|
Przekładnia kierownicy
|
S.A.E 140 E.P. gear oil
|
Chłodnica |
10,23 litra (18 pints) - 2 zawory odpływowe |
Smarowanie podwozia
|
smarownicą co 1000 mil (19 punktów)
|
|
co 5000 mil (12 punktów)
|
Ustawianie zapłonu |
T.d.c. statyczne |
Szczelina świec zapłonowych |
0,032 in |
Szczelina hamulca |
0,012 in |
Płyn hamulcowy |
Lockhead (pomarańczowy) |
Akumulator |
Lucas GTW9A 12-volt 51 amperogodzin |
Żarówki świateł mijania |
48 watów |
Żarówki świateł pozycyjnych
|
6 watów |
Żarówka światła cofania |
24 waty |
Silnik |
Układ silnika / Ilość cylindrów
|
rzędowy / 4 |
Położenie silnika / ukstawienie silnika |
przód / podłużne |
Średnica Tłoka (Kaliber)
|
85 mm
|
Skok Tłoka (Uderzenie) |
92 mm |
Pojemność |
2088 cm3
|
Powierzchnia tłoka
|
35,2 sq.ins.
|
Zawory
|
OHV -zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
|
Stopień sprężania
|
6,7:1
|
Moc maksymalna
|
68 b.h.p przy 4200 r.p.m
|
Moment obrotowy |
147 Nm |
Szybkość tłoka przy max b.h.p |
2,530 ft. per min. |
Gaźnik |
Solex dolnozaworowy |
Zapłon |
Cewka Lucas |
Świece zapłonowe |
14mm Champion L10 |
Pompa paliwa
|
Mechaniczna AC
|
Filtr oleju |
Pełno-przepływowy |
Przekładnia |
Sprzęgło |
Borg & Beck s.d.p |
stosunek mocy do masy |
0,053 KM/kg |
3-ci bieg (s/m) |
4,625 |
2-gi bieg (s/m) |
7,71 |
1-szy bieg |
16,35 |
Śmigło na wale |
Hardy Spicer, otwarte |
Podwozie |
Hamulce
|
bębnowe (2 l.s przednie)
|
Średnica bębna
|
9 ins.
|
Powierzchnia tarcia |
119 sq. ins. |
Zawieszenie przednie |
Niezależne, (Coil Spring and wishbones I.F.S) |
Zawieszenie tylne |
Półeliptyczne resory (Leaf Spring, live axle)
|
Amortyzatory |
Armstrong or Girling |
Opony
|
Dunlop 5,75-16
|
Napęd |
na koła tylne |
Układ kierowniczy
|
Przekładnia kierownicy |
Marles |
Promień zawracania |
12,2m (40 ft) |
Skręt kierownicy |
2,75 |
|
W latach 50-tych Triumph Renown uważany był za samochód o bardzo dobrych osiągach. Aluminiowa karoseria osadzona na stalowej ramie byla uważana za bardzo dobre rozwiązanie konstrukcyjne. Większość kierowców zwracało uwagę aby przyspieszenie było osiągane bez zbyt dużego korzystania z dwóch niższych biegów. Triumph Renown wypadał w takich porównaniach bardzo dobrze - w osiągach od 0 do 50 m.p.h. w 16 sekund. Na trzecim biegu możemy nawet zredukować prędkość do 10 m.p.h. i samochód przyspieszy ponownie bez problemu.
|
|
Przyspieszenie na dwóch górnych biegach:
|
Na trzecim
|
Na drugim
|
10-30 m.p.h (16-48km/h) |
12,0 sek. |
6,4 sek. |
20-40 m.p.h (32-64km/h) |
11,4 sek. |
7,0 sek. |
30-50 m.p.h (48-80km/h) |
12,2 sek. |
9,7 sek. |
40-60 m.p.h (64-97km/h) |
15,6 sek. |
|
50-70 m.p.h (97-112km/h) |
26,4 sek. |
|
|
Przyspieszenie z miejsca:
Prędkość |
Czas |
0-30 m.p.h (48,28 km/h) |
5,6 sek. (8,0 sek)
|
0-40 m.p.h (64,37 km/h) |
9,4 sek.
|
0-50 m.p.h (80,47 km/h) |
15,7 sek. (19,8 sek)
|
0-60 m.p.h (96,56 km/h) |
24,3 sek. (30,0 sek)
|
0-70 m.p.h (112,65 km/h) |
40,4 sek. |
|
Prędkość maksymalna:
Szybkość maksymalna: |
75,0 m.p.h (120 km/h)
|
Szybkość max. na 1 biegu: |
25,0 m.p.h (40 km/h) |
Szybkość max. na 2 biegu: |
52,0 m.p.h (84 km/h) |
Droga hamowania przy prędkości 30m.p.h (48,3km/h):
Nacisk pedału hamulca
|
Droga hamowania
|
150lb (68kg)
|
30,5 ft (9,3m)
|
100lb (45kg)
|
40,0 ft (12,2m)
|
50lb (23kg)
|
75,0 ft (22,9m)
|
25lb (11kg)
|
215,0 ft (65,5m)
|
|
Zużycie paliwa:
Przy prędkości
|
Wielkość zużycia paliwa
|
30 m.p.h (48km/h)
|
31,5 m.p.g (9 litrów/100km)
|
40 m.p.h (64km/h)
|
20,0 m.p.g (14,1 litra/100km)
|
50 m.p.h (80km/h)
|
24,0 m.p.g (11,8 litra/100km)
|
60 m.p.h (97km/h)
|
20,5 m.p.g (13,8 litra/100km)
|
70 m.p.h (112km/h)
|
17,5 m.p.g (16,1 litra/100km)
|
średnie zużycie |
23,9 m.p.g (11,8 litra/100km)
|
|
Zalecana prędkość na poszczególnych biegach:
|
Miles/h (m.p.h) |
Km/h (k.p.h) |
na pierwszym biegu
|
15-25
|
24 - 40 |
na drugim biegu
|
46-53 |
74 - 85
|
na trzecim biegu
|
74 |
119 |
Korekta prędkościomierza:
Prędkościomierz (m.p.h)
|
Rzeczywista prędkość (m.p.h)
|
10 (16,09 km/h) |
9,0 (14,48 km/h) |
20 (32,19 km/h) |
18,5 (29,77 km/h) |
30 (48,28 km/h) |
28,0 (45,06 km/h) |
40 (64,37 km/h) |
37,5 (60,35 km/h) |
50 (80,47 km/h) |
46,5 (74,83 km/h) |
60 (96,56 km/h) |
55,5 (89,32 km/h) |
70 (112,65 km/h) |
66,0 (106,22 km/h) |